دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب-راهبرد معاصر

دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی در خصوص لايحه عفاف و حجاب گفت: اين لايحه چند بار در رفت و آمد بين مجلس‌ و شورای نگهبان بود و دو ابهام باقی مانده که نيازمند رفع است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۲۹۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی در خصوص لايحه عفاف و حجاب گفت: اين لايحه چند بار در رفت و آمد بين مجلس‌ و شورای نگهبان بود و دو ابهام باقی مانده که نيازمند رفع است.


وی ادامه داد: موضوع در اختیار مجلس‌ است‌ و اگر ما مصوبه‌ای را به عنوان‌ اصلاح موضوع داشته‌ باشیم، مورد بررسی قرار می‌گیرد.


وی ادامه داد: لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب که با اصلاحاتی در جلسه بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه یکهزار و چهارصد و سه به تصویب کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی مطابق فراز دوم اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی رسیده؛ در جلسه ۱۴۰۳/۰۳/۱۵ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


هادی طحان نظیف ادامه داد: با توجه به اصلاحات به عمل آمده، ماده ۶۵ مکرر ۱، از این جهت که در مواردی که با توجه به وجود شرایط خاص، اقتضا و امکان برخورد متناسب دیگری وجود دارد، تکلیف چیست، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.


وی تاکید کرد: در تبصره ماده ۶۵ مکرر ۱، منظور از نزدیک‌ترین مقر انتظامی و همچنین دلالت به آن مراکز ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.


با توجه به ایرادات شورای نگهبان، لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به مجلس بازخواهد گشت./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده